
У школі широко
використовуються різноманітні методи дослідницько-пізнавальної та
експериментальної діяльності учнів. Дослідно-експериментальна робота з учнями
провадиться в школі за наступними
напрямами:
• дослідно-експериментальна робота як
складова навчального процесу (повідомлення, доповіді, реферати, проекти учнів);
• дослідно-експериментальна
діяльність, що доповнює навчальний
процес (факультативи, спецкурси, творчі конкурси);
Починаючи з
2000 року, учні школи вивчають інформатику з 1 класу, а у 8 класі курс
інформатики розгалужується на дві складові – курс користувача і курс «Основи
програмування». На сьогодні підготовка
дітей до вивчення інформатики відбувається вже з дитячого дошкільного закладу.
Один раз на
тиждень діти підготовчої групи дитячого
садка № 18 приходять до школи в кабінет
інформатики на 20 хвилин, де з ними проводять уроки з використанням ігрових
програм для набуття навичок користування мишкою, клавіатурою;
- знайомлять
з елементарними правилами роботи на комп’ютері і навичками роботи з ігровими
програмами;
- навчають
простих елементів навігації за папками.
Використання
комп’ютерних ігрових програм для даного віку розвиває у дітей увагу, реакцію,
абстрактне і асоціативне мислення. Коли
діти приходять до 1 класу, вони вже мають елементарні навички роботи на комп’ютері і первинні знання про
комп’ютерну систему.
Викладання
інформатики з 1 по 11 клас відбувається
у формі спіралі, де одні й ті самі поняття діти сприймають у різних класах з
різним ступенем складності й деталізації. Для успішної роботи вчителями інформатики
і програмування була розроблена низка
дидактичних матеріалів з інформатики:
·
робочі зошити для учнів
1- 11 класів (теоретичний матеріал, практичні та лабораторні роботи);
·
конспекти для
вчителів (конспекти уроків, методичні
рекомендації) для кожного класу;
·
програму для комп’ютерного тестування ;
·
тести з різних тем для 2-11 класів;
·
демонстраційні
програми з різних тем для 1-11 класів.
Набуті знання з інформатики учні
з успіхом використовують під час
вивчення інших предметів і в підготовці до позакласних заходів.
З 2004 року вчителі школи
беруть участь в апробації та створенні електронних засобів навчального
призначення, а також активно впроваджують їх у практику. Урок з використанням
ЕЗНП стає цікавішим для учнів, а тому й ефективнішим для засвоєння знань,
поліпшується рівень унаочнення навчального матеріалу на уроці. З цією метою у
школі було створено мультимедійний кабінет, в якому є комп’ютер, колонки,
проектор, екран. Кожен учитель за бажанням може провести урок з використанням
мультимедійних технологій в даному кабінеті. Для того, щоб уникнути збігу
уроків , учителі заздалегідь записуються в журнал роботи мультимедійного кабінету
(оскільки бажаючих більше, ніж технічних можливостей кабінету). Інколи на
одному уроці в класі можуть провести частину уроку два вчителі за домовленістю
(половину уроку один клас, половину – інший) Мультимедійний кабінет та ЕЗНП використовується з метою:
·
пояснення нового
матеріалу, узагальнення вивченого матеріалу;
·
захисту учнівських
проектів з різних тем ;
·
проведення
факультативів, спецкурсів;
·
проведення виховних
заходів;
·
проведення
семінарів, педагогічних читань, практикумів.

Разом з тим
учителі школи добре розуміють інтереси
учня, його можливості, бажання. Вони
намагаються бути достатньо компетентними, комунікабельними, толерантними, на
високому рівні використовують власний творчий потенціал.
На уроках
інформатики активно використовується метод проектів, який дає можливість виховати і розвинути важливі
соціальні якості особистості. Це здатність працювати в колективі, взаємодіяти, допомагати
один одному, працювати задля досягнення єдиної мети , спільно планувати роботу
і оцінювати внесок і результати роботи кожного.
Ті діти, які за
результатами тематичного та семестрового оцінювання мають високий бал з інформатики, допускаються на
обов‘язковий екзамен з інформатики із захистом власного проекту. Необхідно відзначити, що ці роботи відрізняються
глибоким науковим змістом, а результати
представлені в різноманітній формі: текстові документи, презентації, сайти,
програмні засоби, БД, тощо. Це
довгострокові проекти на декілька місяців. Вони найчастіше
є міжпредметними, охоплюють один або
декілька предметів та інформатику. Учні з допомогою учителя-предметника обирають
тему і починають працювати над теоретичною частиною матеріалу. Паралельно з цим
на уроках інформатики учень готує залікові лабораторні роботи з певної теми,
використовуючи теоретичний матеріал
проекту. Таким чином створені проекти з
географії, історії, біології, технологій, інформатики для 5-11 класів.
Учителі-предметники використовують результати такої роботи під час
навчально-виховного процесу.
Учні школи
активно беруть участь в створенні та оформленні творчих збірок (щороку виходить
збірка віршів поетичного гурта «Паросток»), оформленні стендів та кабінетів
школи, адмініструванні шкільного сайту учнівського самоврядування. Щотижня
відбувається виставка робіт комп’ютерної графіки на різні теми.
У школи є
свій сайт, на якому розміщується вся інформація про школу: новини, результати
конкурсів, інформація про учителів, тощо. У 2012-2013 н.р. школа брала участь у
міському конкурсі на кращий шкільний сайт, де отримала призове місце в
номінації «За найкраще висвітлення навчально-методичної роботи школи».
Кропітка
творча праця колективу однодумців завжди має гарні результати. Введення нових
курсів, використання інформаційних технологій на багатьох уроках сформувало в
учнів інтерес до технічних напрямків подальшої діяльності. Як результат
маємо 63 % учнів, які навчаються в технічних вузах; 44 % - власне
за спеціальностями, пов’язаними з інформаційними технологіями.
На вибір
майбутньої професії наших випускників також впливає профіль школи. Навчальний
заклад почав статистичне дослідження - опитування випускників школи минулих
років, які вже працюють. З опитаних більше 10 % пов’язали свою долю
безпосередньо з професіями інформаційно-технологічного профілю, до
50% використовують в своїй діяльності комп’ютерні технології.
Вільне
володіння комп’ютерними технологіями дозволяє
учителям школи не тільки на високому рівні
застосовувати набуті навички в навчально-виховному процесі, а й брати
участь у дослідно-експериментальній роботі з інформаційно-комунікаційних
напрямків.
Таким чином
можна сказати, що працівники школи повною мірою використовують
інформаційно-комунікаційні технології у всіх аспектах навчально-виховного
процесу, що дає можливість йти в ногу з сучасними педагогічними та
інформаційними технологіями, більш широко використовувати творчий потенціал
учителів та учнів, допомагати учням із самовизначенням у суспільстві та
адаптуватися до самостійного життя, орієнтуватися в швидкому розвитку
інформаційних технологій у різних сферах людської діяльності.
Комментариев нет:
Отправить комментарий