Методична робота



Метою методичної роботи є підтримка ділового тонусу вчителя, допомога в подоланні труднощів, відкриття шляху до пошуку, ініціативи й творчості.

Методична функція школи - це:
• Розробка методичних матеріалів для підтримки навчально-виховного процесу.
• Створення інформаційно-педагогічних модулів на різноманітних носіях.

• Розробка педагогічних проектів із використанням комп’ютерних технологій.


Віртуальний методичний кабінет
Ефективність навчально-виховного процесу залежить від рівня внутрішньо-шкільного управління, особливу увагу приділено методичній допомозі вчителеві у його самоосвітній діяльності. З 2014 року у освітньому середовищі школи існує віртуальний методичний кабінет. У продуктах Google створено папку спільного доступу, де зібрано методичні матеріали, необхідні для роботи: банк новітніх технологій, методичні розробки складних тем навчальних програм, сучасна науково-методична література, методичні розробки з проблем використання інноваційних технологій, відеоуроки вчителів. Кожен вчитель має можливість працювати з матеріалами методичного кабінету у будь-якому місці, де є доступ до Інтернету: в школі, вдома, на курсах підвищення кваліфікації, на різноманітних засіданнях, семінарах, конкурсах.  
Все частіше в наше життя входить такий вид післядипломної педагогічної освіти як дистанційна. Цей вид послуг зручний і дієвий. Дуже добре, що ДОІППО надає вчителям можливість пройти курси у дистанційній або очно-дистанційній формі навчання. В школі працює 5 вчителів, що пройшли курси дистанційно і 80% - очно-дистанційно.
Звичайно, для того, щоб відповідати сучасним вимогам освіти, учителі школи постійно підвищують свій рівень професійної  підготовки. Це стосується не лише курсів підвищення кваліфікації з певного предмету, а й курсів з ІКТ, таких як  «Microsoft – партнерство у навчанні»; «Курс Microsoft із цифрових технологій»; «Соціальні сервіси WEB 2.0. в навчально-виховному процесі»; Intel «Навчання для майбутнього»; Intel «Шлях до успіху»; Intel «Навчання для майбутнього. Версія 10.1»; вчителі школи пройшли навчання за програмою підготовки педагогів експериментальних закладів щодо використання комп’ютерно-орієнтованих систем навчання зокрема, дистанційних форм навчання та програми підвищення кваліфікації вчителів в післядипломній освіті з метою формування у них інформаційних компетентностей; 7 учителів були слухачами одноденних навчальних семінарів - тренінгів щодо використання інтерактивних комплексів Panasonik. 98% вчителів мають добрі навички володіння комп’ютерною технікою. 100% вчителів

Курси з ІКТ
мають вільний доступ до мережі Інтернет.
Педагогічний колектив школи має можливість брати участь у різноманітних конференціях, семінарах, вебінарах. Особливою популярністю (з 2013р.) користуються вебінари ВГ «Основа», що дають можливість підвищити власний професійний рівень за допомогою Інтернету. Вебіна́р — спосіб організації зустрічей онлайн, при якому кожен учасник знаходиться на своєму робочому місці за комп'ютером, і зможе побачити й почути викладача, а також висловити власну думку чи поставити питання викладачеві. По закінченні кожен учасник отримує сертифікат про участь у серії вебінарів. Співпраця з ВГ «Основа» дає можливість вчителям школи поширювати власний досвід роботи за допомогою публікацій у періодичних фахових виданнях. Так, минулого року було надруковано шість робіт, а цього –  надіслано до друку чотири. Більшість учителів школи практикують друк в «Учительському Журналі он-лайн», оскільки процедура розміщення матеріалів у цьому виданні значно простіша за  публікацію в паперовому вигляді.  Вчителі школи залюбки користуються новою послугою, що надає ВГ «Основа» – електронна передплата. Електронна передплата — це можливість користуватися електронною версією журналу. Електронна версія видання є повністю ідентичною друкованій. Статті відкриваються у форматі .pdf, їх можна зберегти на комп’ютер або роздрукувати.
Вчителі школи мають можливість реалізовувати власний потенціал у дослідно-експериментальній роботі. Протягом останніх чотирьох років загальноосвітня школа №9 брала участь у дослідно- експериментальній роботі «Використання Інтернет- та медіаосвітніх технологій у навчально-виховному процесі сучасної школи та їх  вплив на становлення інноваційної особистості». У рамках цього проекту:
·       2011-2012 н.р. – навчальний заклад узяв участь в оголошеному Національним проектом «Відкритий світ» конкурсі на створення мультимедійних уроків (8 уроків надіслано на конкурс. Учителі отримали дипломи учасників.)
·       у 2013 р. школа відібрана для участі у ІІ етапі Національного проекту «Відкритий світ»
·       2012-2013 н.р. - у рамках ІІ етапу обласного експерименту було апробовано електронний контент з інформатики за 9 клас  в обласній електронній школі «Школа,   відкрита для всіх»
·       2013-2014 н.р. –взяли участь у створенні регіонального банку мультимедійних матеріалів для підтримки  викладання предметів та поширенні досвіду дослідно-експериментальної роботи (надіслали роботи для друку в каталозі експериментальних навчальних закладів; у збірнику тез/виступів керівників експериментальних закладів з досвіду впровадження ІКТ; чотири уроки надіслано до збірки розробок уроків з використанням ІКТ)
Окрім основної роботи в рамках проекту учителі школи взяли участь у наступних заходах:
·       конкурс на кращу авторську розробку місяця на сайті «Учительський журнал   on-line» (http://www.teacherjournal.com.ua)  (Хорушко Н.М (І місце з англійської мови),
·       ІІ Всеукраїнський конкурс «Творчий учитель-обдарований учень» (2012-2013 н.р.)
·       ІІІ Всеукраїнський конкурс «Творчий учитель-обдарований учень» (2013-2014н.р.)
·       у семінарах on-line м. Москва «Электронное обучение и дистанционные образовательные технологии»
·       IX Міжрегіональному семінарі «Актуальні проблеми в системі освіти: ЗНЗ – доуніверситетська підготовка - ВНЗ»
З 2004 року творча група вчителів  школи під керівництвом учителя інформатики Куриленко І.В.  брала участь у Всеукраїнському експерименті з апробації електронних засобів навчального призначення. У цілому вчителями школи було апробовано близько 150 ЕЗНП. На кожний ЕЗНП була заповнена анкета і розроблені методичні рекомендації з упровадження в навчально – виховний процес. Звіт про апробацію був надісланий до Інституту інформаційних технологій у м.Київ та до Дніпропетровського інституту післядипломної підготовки. У результаті  всі  демонстраційні уроки проводяться в мультимедійному кабінеті. Зростання кількості ЕЗНП   автоматично збільшувало кількість уроків з використанням ЕЗНП. Так, до  кінця 2008 року завантаженість мультимедійного кабінету становила 35 годин на тиждень.

Методичні заходи



Захід
Тема
Місяць
відповідальний
Конференція
Участь у конференції педагогічних працівників міста
серпень
Фролов О.І.
Конференція
Фестиваль креативної освіти
серпень
Колосова В.П.
Психолого-педагогічний семінар
Творча діяльність як засіб особистісного зростання та гармонізація стосунків учнів

Тюріна І.Г.
Психолого-педагогічний семінар
Тайм-менеджмент (система управління часом) педага. Причини дефіциту часу. Методи тайм-менеджменту

Тюріна І.Г.

Педконсиліум
« Наступність у навчанні між школами І і ІІ ступенiв».
Вересень
Пилипова О.М.
Педконсиліум
«Реальні навчальні можливості учнів 10-го класу і їх врахування в орієнтації на професію».
Вересень
Пилипова О.М.
Педконсиліум
«Психологічна готовність першокласника до шкільного життя»
жовтень
Пилипова О.М
Педчитання
Психологічний комфорт у навчанні як умова ефективної соціалізації учнів
лютий
Тюріна І.Г.
Круглий стіл
Про пошуки оптимального варіанту й альтернативних джерел фінансування навчального закладу
жовтень
Фролов О.І.
круглий стіл
Панорама творчих ідей учителів, які атестуються
березень
Пилипова О.М., Колосова В.п.
Тренінг
«Робота в хмарному середовищі»
грудень, травень
Колосова В.П.
Науково-практичний семінар
Формування компетенцій здорового способу життя в дітей та молоді через спільну діяльність школи, сім'ї та громадскості
квітень
Колосова В.П.



Комментариев нет:

Отправить комментарий