Інформаційний освітній простір школи

 Сучасний світ настільки динамічний, складний, енергетично насичений, що від нас, освітян, вимагає мобільності, потужності, миттєвої реакції на все нове. Освіта має бути на крок попереду від інших галузей. Держава визнає, що пріоритетним напрямом розвитку освіти в Україні є впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, що забезпечують удосконалення навчально-виховного процесу, підвищення доступності якісної, конкурентоспроможної освіти відповідно до вимог інноваційного сталого розвитку суспільства, підготовку людини до життєдіяльності в інформаційному просторі.
Інформаційно-комунікаційні технології створюють передумову для успішного здійснення управлінської, навчально-виховної, фінансової діяльності школи. Ефективне використання даних технологій надає можливість кожному навчальному закладу швидко реагувати на ті зміни, що відбуваються в освітньому просторі. Вже не достатньо мати певну кількість комп’ютерів, треба бути частиною єдиного освітньо-інформаційного простору.
В умовах глобалізації освіти, її інтеграції у Європейський та світовий освітній простір здійснюються важливі зміни у методичних системах навчання за дисциплінами загальної і професійної освіти: глобалізуються цілі навчання, уніфікуються зміст і методи, з’являються нові форми навчання, що зорієнтовані на використання інформаційно-комунікаційних технологій.
Суттєві зміни відбулися із засобами навчання, відбувся перехід від поняття «засобів навчання» до освітнього середовища, потім до освітнього простору і, нарешті, до єдиного інформаційного освітнього простору, що реалізується в процесі розвитку інформаційно-комунікаційних технологій.
Основним видом діяльності в системі освіти є навчання. Відповідно, єдиний інформаційний простір навчальної діяльності є основним компонентом єдиного інформаційного простору системи освіти. Отже, суттєве значення має формування єдиного інформаційного простору навчальної діяльності, бо як зазначено в Національній доктрині розвитку освіти пріоритетними напрямами державної політики щодо розвитку освіти є постійне підвищення якості освіти, оновлення її змісту та форм організації навчально-виховного процесу; розвиток системи безперервної освіти та навчання протягом життя.
Наявність інформаційного простору загальноосвітнього навчального закладу забезпечує  впровадження інформаційних технологій в освіту на всіх її рівнях, сприяє успішному переведенню фінансової, управлінської, навчально-виховної діяльності школи на комп’ютерні програми для стандартизації всієї інформації. Інформаційне середовище школи складається з фізичної, психологічної та інтелектуальної сфер. Базою фізичної складової інформаційного середовища є кабінет інформатики, робочі місця адміністрації, вчителів.  До інформаційного середовища входять також шкільний інтернет, локальна мережа та технічні засоби мультимедіа (інтерактивна дошка, проектори, фотоапарати тощо). Психологічна та інтелектуальна складова найважливіша ланка діяльності. Від волі та бажання  самих учасників освітнього процесу залежить ефективність впровадження, використання інформаційних та комунікаційних  технологій.
Єдиний інформаційний простір об’єднує всі сфери діяльності школи, піднімає її на сучасний рівень суспільних відносин. Школа – складний механізм, у якому взаємодіють усі суб’єкти й адміністрація закладу – вчителі, учні, батьки. Адміністрація школи отримує можливість постійно контролювати  навчально-виховний процес, миттєво реагувати на злободенні потреби, батьки можуть кожного дня бачити рівень успішності, у разі погіршення ситуації вчасно втрутитися, допомогти дитині подолати певні негаразди, стимулювати покращення рівня знань. Для учнів відкритий простір теж є гарним стимулом у навчанні. Належний контроль з боку батьків не дозволяє розслабитися, «запустити» той чи інший предмет.

            На новий рівень піднімаються учні, що беруть участь в інтернет-конференціях, олімпіадах, конкурсах, вебінарах. Діти можуть самі оцінити рівень своїх досягнень порівняно з іншими учасниками , відзначити, де і в чому мають проблеми, що треба допрацювати.

1 комментарий:

  1. Цікава стаття, в якій сконцентровано сучасні підходи до викладання і навчання в загальноосвітній школі. Дійсно, інформаційні технології - це невід'ємна складова навчання сучасного покоління.

    ОтветитьУдалить